درج مهر خروج مشمولین در گذرنامه

با عنایت به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، تسهیلات مربوط به تردد مشمولین مقیم خارج از کشور به شرح ذیل اعلام می گردد:

- کلیه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می توانند مجموعاً به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال تا تاریخ ۱۴۰5/۱۲/۲۹ به کشور تردد نمایند.

- آن دسته از مشمولانی که جهت ادامه تحصیل با مجوز سازمان نظام وظیفه عمومی از کشور خارج گردیده اند، با داشتن حداقل ۳ سال اقامت در خارج از کشور و ورود به غیبت تعیین شده، پس از اتمام معافیت تحصیلی (فراغت، انصراف از تحصیل و اخراج) و پس از ضبط وثیقه می توانند حداکثر دو بار در سال و در مجموع به مدت ۳ ماه به کشور تردد نمایند. بنابراین داشتن ۳ سال غیبت جهت تردد عملا منتفی اعلام می گردد. این دسته از مشمولان می توانند با معرفی نامه وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نامه ضبط وثیقه  سازمان نظام وظیفه عمومی ، مهر خروج مشمولین تا تاریخ ۱۴۰5/۱۲/۲۹ دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ مهر خروج مشمولین در گذرنامه:

- ثبت در خواست در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری.

- اصل گذرنامه معتبر.

- هزینه استعلام(فقط برای اولین بار) و هزینه صدور مهر خروج مشمولین.

توجه :

* مهر تردد با قید عبارت تا اطلاع ثانوی از اعتبار ساقط شده است و لازم است دارندگان این مهر تردد در گذرنامه نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

* بر اساس قانون، کلیه افراد مشمول که دارای 50 سال تمام باشند از خدمت نظام وظیفه معاف بوده و شناسنامه عکس دار آنان به منزله کارت معافیت از خدمت می باشد.

* کلیه مشمولین متولد سال های ۱۳۴۶ لغایت۱۳۵۴/۱۲/۲۹ مشمول عفو رهبری بوده و لازم است نسبت به پیگیری اخذ کارت معافیت عفو رهبری اقدام کنند. لذا مهر خروج ویژه مشمولین به آنان تعلق نمی گیرد.